Leidja

Sunday, December 23, 2012

Ceville (2009)


Ceville on küll traditsiooniline osuta-ja-klõpsuta, aga samas siiski ka kaunis 3D. Peategelaseks on üks tore diktaator Ceville, kellele meeldib hirmsasti kurja nalja teha, aga kes kahjuks troonilt tõugatakse. Trooni ihkab endale aga veel hullem tegelane, kelle kõrval Ceville ilmsüüta lapsukesena tundub. No ja teiseks meie kunn ju siiski TAHAB uuesti võimule saada, nii et seda peab ta saama. Nii et mängu eesmärgiks on diktaator uuesti pukki upitada. Sel eesmärgil aitavad teda (osaliselt vastu tahtmist) eriti loll rüütel ja eriti heasüdamlik väike tüdruk.


Üldises plaanis olen ma üsna rahul. Pilt oli ilus, naljad võtsid muigama (mitte kõva häälega naerma, vaid just muigama) ja liiga kerge igatahes ei olnud. Seekord oli dialoogidega selles mõttes vaeva nähtud, et prantslasest kokk rääkis tõesti prantsuse aktsendiga ja ütles minu rõõmuks vahepeal mon Dieu!, susistav pahalane susistas järjepidevalt jne.

Kirsiks koogil olid näiteks need sellid:

Need on anonüümsed pahalased, kes tahavad saada heaks. Mõnda neist olete ehk mõnes teises mängus ka näinud.
Probleeme oli ikka ka. Näiteks oli mul paar korda selline olukord, kus ma proovisin sada korda mingit asja teha ja lõpuks vaatasin meeleheites walkthrough'd ja tuli välja, et ma tegin täiesti õiget asja, see lihtsalt ei toiminud. Asi oli ilmselt selles, et need olid kohad, kus pidi veidi kiiremini liigutama ja minu läpakas on veits iidne. Igatahes aitas see, kui mängu kinni panin ja siis uuesti käima. No ja olgem ausad, vahel olin ma lihtsalt loll ka.

Teiseks olid mõned asjad ikka väga ebaloogilised. Näiteks - ja nüüd tuleb spoiler! - oli koht, kus pidin hea haldja käest võlukepi kätte saama, aga see ei tahtnud kuidagi õnnestuda. Lahendus? Tuli talle peterselli anda ja selle peale jäi ta kohe magama, võimaldades mulle ligipääsu eelmainitud rõõmupulgakesele. Ehk on asi muidugi minu kesises hariduses, aga peterselli und soodustavatest omadustest ei ole ma ei enne ega pärast seda mängu midagi kuulnud.
Aga muidu oli tore. Üle üheteistkümne tunni sain seda kokku klõbistada. Ahjaa, lõpp oli jälle veits imelik ja väga lühike (sellisel asjal tahaks ma ikka lõppu vahvat videot näha), kuigi ehk oli seekord asi ka selles, et plaanitakse mängule teine osa teha. Igatahes, kui huvi tekkis, siis treilku on siin.
P.S. See mäng on praegu GOG-is ainult neli eurot. Soovitan.

No comments:

Post a Comment